Квест – це інтелектуально-динамічна гра, яка полягає у проходженні командою вказаного маршруту за умови виконання спеціальних завдань.
Під час роботи команди вирішують логічні завдання, здійснюють пошук на місцевості, будують оптимальні маршрути переміщення, шукають оригінальні рішення і підказки. Після завершення чергового завдання команди переходять до виконання наступного. Перемагає команда, що виконала всі завдання швидше за інших.
Веб-квест – це сайт в Інтернеті, з яким працюють учасники, виконуючи ту чи іншу задачу. Розрізняють два типи веб-квестів: для короткочасної ( розраховані на одне-три заняття) та тривалої роботи (розраховані на тривалий термін - може бути, на семестр або навчальний рік). Особливістю освітніх веб-квестів є те, що частина або вся інформація для самостійної або групової роботи учнів з ним знаходиться на різних веб-сайтах.
Перші організовані квести в Україні пройшли у Києві у 2002 році.
Кожен веб квест обов'язково складається з таких етапів:
КОМАНДНИЙ етап
Учні знайомляться з основними поняттями з обраної теми, матеріалами аналогічних проектів. Розподіляються ролі в команді: по 1-4 людини на 1 роль. Всі члени команди повинні допомагати один одному, вчити роботі з комп'ютерними програмами і прагнути до спільного результату.
РОЛЬОВИЙ етап
Індивідуальна робота в команді на загальний результат. Учасники одночасно, у відповідності з обраними ролями, виконують завдання. Так як мета роботи НЕ змагальна, то в процесі роботи над веб-квестом відбувається взаємне навчання членів команди вмінням роботи з комп'ютерними програмами та Інтернетом. Команда спільно підводить підсумки виконання кожного завдання, учасники обмінюються матеріалами для досягнення спільної мети - завершення виконання всіх завдань та створення власного продукту (презентації, буклету, сайту, веб-сторінки, онлайн-виставки тощо).
ЗАКЛЮЧНИЙ етап
Команда працює спільно, під керівництвом педагога, відчуває свою відповідальність за опубліковані в Інтернет результати дослідження.
За результатами дослідження проблеми формулюються висновки і пропозиції. Проводиться конкурс виконаних робіт, де оцінюються розуміння завдання, достовірність використовуваної інформації, її відповідність темі, критичний аналіз, логічність, структурованість інформації, визначеність позицій, підходи до вирішення проблеми, індивідуальність, професіоналізм подання. В оцінці результатів беруть участь як викладачі, так і учні шляхом обговорення або інтерактивного голосування.
Використані джерела:
Вікіпедія Електронне посилання
Освітній сайт Веб-квест Електронне посилання
Більше інформації: перейти